Telegram Bisnes

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris

Mulai hari ini, semua pengguna boleh tukar akaun Telegram mereka ke akaun bisnes – dan dapat akses ke ciri bisnes, seperti waktu buka, lokasi, balasan pantas, intro tersuai, sokongan chatbot, dan lagi.

Memperkenalkan Telegram Bisnes

Telegram sudah lama membenarkan juruprogram membina bot berkuasa dan aplikasi mini yang diguna luas oleh bisnes.

Mulai hari ini, mana-mana pengguna boleh dengan mudah guna ciri bisnes – tanpa memerlukan pengetahuan pengekodan.

Waktu dan Lokasi Kerja

Bisnes boleh memapar waktu operasi mereka dan menunjuk lokasi mereka di atas peta.

Pengguna akan tahu di mana untuk mencari anda dan serta merta melihat jika bisnes anda dibuka untuk operasi.

Laman Intro

Bisnes boleh sesuaikan laman intro mereka untuk bual kosong, memilih teks dan stiker yang hanya orang tertentu boleh nampak sebelum mereka mula perbualan.

Ini membolehkan anda mempamir kes info mengenai produk dan servis atau mengalu-alukan pelanggan dengan karya seni berjenama.

Balasan Pantas

Telegram Bisnes membolehkan anda mencipta balasan pantas. Balasan pantas ialah cara pendek untuk mengirim mesej praset yang mungkin mengandungi beberapa mesej dan menyokong pemformatan teks, link, stiker, media, dan fail.

Ini membantu anda mengirim informasi secara pantas yang pelanggan anda perlu – seperti jadual waktu kelas atau menu restoran anda dalam bentuk PDF.

Menaip / dalam bar mesej akan memaparkan panel dengan semua balasan cepat anda – yang anda boleh kirim atau sunting dalam satu tekanan. Ini hanya berfungsi di bual peribadi, bukan di grup.

Mesej Ucapan

Untuk automasi tambahan, anda boleh set mesej ucapan yang akan dikirim kepada pengguna yang menghubungi anda untuk kali pertama. Ini akan memastikan mereka dapat balasan serta merta bersama dengan info penting – atau sekadar ucapan mesra, helo. 👋

Ucapan anda juga boleh mengandungi jawapan kepada soalan lazim atau maklumat lanjut tentang bisnes anda.

Anda boleh tentukan tempoh masa selepas mana mesej baru akan membuatkan ucapan anda akan dikirim semula.

Mesej Di Luar

Anda juga boleh set mesej berada di luar untuk dikirim bila bisnes anda ditutup atau anda sedang bercuti.

Dengan cara ini pelanggan akan sentiasa ketahui bila mereka akan menerima respons dari bisnes anda.

Untuk menghalang mengirim mesej bisnes kepada rakan, famili, atau pekerja, anda boleh hadkan mana-mana mesej automatik untuk mengecualikan bual tertentu atau kesemua kategori bual.

Tag untuk Bual

Dengan Telegram Bisnes atau Premium, anda boleh tambah label berwarna kepada bual, memberi mereka tag unik pada folder bual yang mereka berada di dalamnya

Ini membantu anda dengan pantas untuk membezakan diantara pelanggan dalam senarai bual anda berdasarkan pada status mereka, keperluan, atau tahap kepentingan.

Semua pengguna Telegram boleh cipta folder bual tersuai untuk menyusun bual mereka – menambah tab berasinganke senarai bual untuk Kerja, Sekolah, Berita dan lagi.

Link ke Bual

Bagi lebih memudahkan untuk pelanggan mendampingi bisnes anda, anda boleh cipta link ke bual dengan bisnes anda – seperti butang untuk tempah meja atau pantau pesanan. Bila ditekan, link ini dengan serta merta membuka bual dengan anda dan menampal mesej yang dicadang untuk pengguna.

Anda boleh guna link di dalam dan di luar Telegram – dari link di laman anda ke kod QR pada menu restoran.

Setiap link memaparkan berapa kerap ianya ditekan agar anda boleh memantau prestasinya.

Chatbot untuk Bisnes

Pengguna bisnes boleh hubungi bot Telegram yang akan memproses dan menjawab mesej bagi pihak mereka. Ini membolehkan bisnes untuk menyepadukan tanpa batas mana-mana peralatan dan aliran kerja sedia ada, atau menambah pembantu AI yang mengurus bual mereka.

Bila menambah chatbot, anda boleh konfigur**bual mana** bot boleh akses – seperti mengecualikan semua bual dengan kenalan anda atau hanya bertindak pada bual baru.

Ini membuka era baru untuk Bot Telegram – kami alu-alukan semua juru program untuk cipta servis baru yang akan membantu bisnes menggunakan automasi dan menambah baik komunikasi mereka dengan pengguna Telegram. Sila lihat Manual Bot kami untuk maklumat lanjut.

Telegram akan memperkenalkan ciri baru untuk bisnes dalam kemaskini akan datang. Buat ketika ini, semua ciri Telegram Bisnes tersedia secara percuma untuk pelanggan Premium. Anda boleh gunanya di Aturan > Telegram Bisnes.


31 Mac 2024
Pasukan Telegram

Berita Lain

선물, 검증 플랫폼 및 기타

사용자들은 이제 친구들에게 선물을 보낼 수 있습니다: 선물의 수신자는 자신의 프로필 페이지에 선물을 표시하거나 별로 전환할 수 있습니다. 추가로, 텔레그램은 기업들이 고객의 전화번호를 인증할 수 있는 플랫폼을 출시했습니다: 이 새로운 인증 플랫폼은 사용자가 텔레그램을 통해 코드를 받아 전화번호를 쉽게 확인할 수 있게 하며…
5 Okt 2024

스타 경품 및 기타

오늘 업데이트로 그룹과 채널은 경품 행사에서 Telegram Stars를 상품으로 사용할 수 있습니다. 또한, Telegram 브라우저에서 여는 모든 기사를 이제 Instant View로 변환할 수 있어 읽기 편리합니다.
6 Sep 2024

슈퍼 채널, 스타 반응 및 구독

오늘은 텔레그램의 11주년입니다. 사용자가 콘텐츠 제작자를 지원할 수 있도록 하는 스타 반응 및 스타 구독, 봇 및 비즈니스 계정을 위한 유료 미디어, 그리고 관리자가 다른 채널이나 개인 프로필로 게시할 수 있는 새로운 텔레그램 채널 모드를 만나보세요.
14 Ogo 2024

텔레그램 브라우저, 미니 앱 스토어, 선물 별 등

오늘 업데이트에서는 여러 탭을 지원하는 새로운 인앱 브라우저와 거의 10억 명의 사용자에게 Web3를 제공하는 기능, 인기 미니 앱이 포함된 미니 앱 스토어, 친구에게 스타 선물을 할 수 있는 기능, 스토리를 위한 날씨 위젯 등 다양한 기능이 추가되었습니다.
31 Jul 2024